6.00 hod - 16.30 hod
Ranní příchod do MŠ nejpozději do 7.50 h.
Projekt podporuje přirozený a správný vývoj dětské řeči a rozvoj komunikačních schopností a dovedností dětí. Také napomáhá vybavení pomůckami a didaktickým materiálem pro rozvoj hrubé motoriky, jemné motoriky dětí, což je cesta k rozvoji motoriky mluvidel a ke správné výslovnosti.
Věcné vyhodnocení projektu
Cíl projektu: Projekt byl zaměřen na správnou výslovnost dětí, rozvíjení slovní zásoby, vybavení MŠ podpůrnými pomůckami. Náš stanovený cíl byl splněn. Hravou formou jsme u dětí rozvíjeli slovní zásobu, děti slyšely a vnímaly správný mluvní vzor. Pomocí stávajících, ale především nových pomůcek jsme u dětí procvičovali gymnastiku mluvidel, nacvičovali dechová cvičení a vedli děti ke správné výslovnosti. Do projektu byly začleněny všechny děti docházející do mateřské školy (100%). Individuálně se řeč rozvíjela za účasti rodičů, v odpoledních hodinách věnovaných dětem s logopedickými vadami s pomocí logopedické asistentky (30dětí). Projekt přispěl ke zlepšení mluvního projevu dětí.
Realizace: Projektu se věnovaly trvale 4 učitelky, zapojila se pátá, která čerstvě absolvovala logopedický kurz „Primární logopedické prevence“, který nebyl hrazen z projektu. Učitelky se prostřednictvím nově zakoupených pomůcek věnovaly rozvoji komunikačních schopností a dovedností, a také rozvoji smyslového vnímání dětí. Měly širší škálu možností poskytovat všem dětem, ale především dětem s logopedickými vadami kvalitní podpůrné prostředky. Na nich si děti mohou zkoušet a procvičovat hrubou motoriku, jemnou motoriku, motoriku mluvidel a to vše postupnými kroky významně přispívá k podpoře rozvoje mluvidel, slovní zásoby jak aktivní tak pasivní a následně ke správné výslovnosti. Zavedli jsme nový kroužek „Brepta“ realizovaný jednou měsíčně, společně dvě učitelky x děti x rodiče. Kroužek byl zacílen na děti a zároveň na jejich rodiče. Procvičujeme zde dechová a sluchová cvičení, gymnastiku mluvidel, grafomororická cvičení, cviky pro jemnou i hrubou motoriku. Podporujeme tím oblast řečového rozvoje dětí a řečových dovedností. Denně v průběhu dopoledních činností zařazujeme logopedické chvilky – gymnastka mluvidel a jazyka. Pracujeme s novými pomůckami a logopedickým programem ICT – SW „BREPTA“, „MÉĎA“, který rozvojí slovní zásobu, paměť a myšlení. Využíváme nové knihy, leporela, obrazový materiál a metodický materiál, dále tělovýchovné náčiní a rehabilitační pomůcky. Cvičíme na školní zahradě na novém vybavení pro rozvoj hrubé motoriky.
Během trvání projektu probíhaly mezi učitelkami vzájemné hospitace, zaměřené na práci s dětmi s logopedickými vadami, probíhaly diskuze, kterých se účastnili všichni pedagogové bez výjimky.
Tím se nám dařilo předávat si nové zkušenosti, poznatky a nápady pro práci s dětmi.
Adresa webové stránky, na které je projekt zveřejněn: | ||||
---|---|---|---|---|
www.ms-olgyhavlove.cz | ||||
Přehled o čerpání dotace v roce 2014 (v Kč) | Dotace | skutečné čerpání | ||
Neinvestiční výdaje celkem: | 50 000,- | 50 000,- | ||
| z toho platy | 0 | 0 | |
| z toho OON | 0 | 0 | |
| z toho odvody | 0 | 0 | |
| z toho FKSP | 0 | 0 | |
| z toho OBV celkem | 50 000,- | 50 000,- | |
Datum: 10.1.2015 |
| |||
Jméno a podpis ředitelky/ředitele školy otisk razítka školy | Bc. Jana Vízková |
Mateřská škola Olgy Havlové
ul.Kpt. Jaroše 581
432 01 Kadaň
příspěvková organizace
IČO: 70698414
Ředitelka:
Bc. Iveta Králová
Telefon:
+420 474 334 460
Mobilní telefon:
+420 736 613 496
Datová schránka:
8e9kvwm
Email:
1ms@ms-ohavlove.cz
Pěkné růže v zahrádkách věští pěkný podzimek a pozdní zimu.
Když ovoce zraje, chléb nejvíce plesniví.